torsdag den 4. juli 2013

OPRÅB TIL LÆGERNE


Kære Lene
du kan mene
hvad du vil
men jeg er
STADIG
til.

Læger tænker måske tit
jeg går for vidt
i min væremåde
jeg er sandelig
en gåde
Men jeg HAR symptomer
rædselsfulde dæmoner.

I føler afmagt
så er det sagt
Forstår jer godt
men i klarer det flot
at tumle mig
på denne vej
er ikke nemt
og særlig slemt
når jeg spørger meget
ALT bliver målt og vejet

Hvad gør vi lige
for denne pige
der kommer tilbage
på dårlige dage?
Når bægeret er fyldt op
må jeg bare sige stop.

Jeg er kun en pige
om hende kan man sige
hun er meget besværlig
men jeg er meget kærlig
og noget HELT særlig
Under hele den vrede facade
findes der hende den glade.

Jeg kæmper for mit liv
og et fremtidsperspektiv
Jeg bliver bare så ked
når symptomer bliver ved
Ansvar skal jeg tage
for at få gode dage
Men det er så svært
at få rigtig lært
At være god ved sig selv
jeg lærer det nok med held.

Undskyld kære læger
som en flåt jeg hæger
mig fast i at dømme
jeg vil ikke forsømme
hvert et sekundt
det er slet
ikke sundt
at skælde sådan ud
når i står for skud
Men min retfærdighedssans
har stor relevans
i denne sag
hvor jeg bærer nag
Håber i en dag forstår
pigen med det lyse hår.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar