torsdag den 4. juli 2013

ASPERGERPIGEN


 Sær eller kær
eller til besvær?
En lille tumler
der bare fumler
rundt i verden
mærker smerten
ved min viden
at med tiden
jeg vil risikere
ensomhed med mere.


Jeg er ikke som de andre
i ensomheden vil jeg vandre
for en ny diagnose
passer som fod i hose
Jeg er autist
let men ganske vidst
Det er egentlig trist
vished jeg får tilsidst

Jeg kan ikke fungere
handle ind med mere
Jeg bor blandt normale
men ender hos de gale
På psykiatrisk hospital
er jeg helt normal
Her er der struktur
Selvom jeg er i bur
slapper min hjerne a`
og jeg kan hvile for en dag
Slut med dumme tanker
hospitalet er mit anker
og mit hjerte banker
kun for næste gang
jeg kommer der med tvang.

Måske det lyder skørt
men løbet det er kørt
for at bo alene
vil jeg bare mene
Ingen forstår det dog
håber jeg får lov
til at bo et sted
hvor mit hoved
kan få fred.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar