søndag den 27. januar 2013

ET FORSKEL TIL KNUS

På psykiatrisk hospital
jeg er ikke helt normal.
Ville helst bare hjem
Psykiatrien er ond og slem.

Det svære ville være
at returnere til de sære
så hellere blive hjemme.
Det ville være det nemme.

Så jeg spurgte om fri
fra det lukkede vinterhi
Men fik at vide
det ikke var på tide
jeg kørte afsted
for at få fred.

Det ville blive rigtig svært
at få det rigtig lært
med at være herinde
som en sårbar kvinde

Så jeg fik et nej
til at køre min vej
Det gjorde mig ked
så jeg græd derved
Men jeg mødte empati.
En der kunne mig li

En plejer så sød
i min store nød.
Hun spurgte mig blidt
mens jeg følte mig skidt:
"Må jeg tage din hånd"
Der blev knyttet et bånd
lige med det samme.
Hun kunne virkelig ramme
mit dybeste indre
og intet mindre.

Hun bøjede sig frem
Jeg var slet ikke slem
Hun gav mig et knus
Jeg følte en rus
bedre end en pille
som min psyke vil drille.

Jeg følte mig set
trods det der var sket
Det er et dejligt minde
om en omsorgsfuld kvinde.
Du var en forskel for mig
da jeg havde brug for dig.

1 kommentar:

  1. Nogle gange siger et knus meget mere end ord. Og lindre meget mere, end man rent faktisk tror.

    SvarSlet